4-5 éves gyermekek nyelvi tudatosságának és gyermekképének vizsgálata

2019.05.20.
4-5 éves gyermekek nyelvi tudatosságának és gyermekképének vizsgálata

Az ELTE Tanító- és Óvóképző Kar és a moszkvai Sechenov Egyetem Nyelvészeti és Interkulturális Kommunikációs Intézete kutatói 4-5 éves gyermekek nyelvi tudatosságát és gyermekképét vizsgálják kultúraközi kutatásukban az Orosz Alapkutatási Alapítvány (RFBR) és a Nemzeti Kiválóság Posztdoktori Programjának támogatásával. A kutatócsoport nemrég megjelent publikációjában a gyermekképre vonatkozó globális hatásokra hívja fel a figyelmet, valamint nyelvi univerzálékat és jelentésbeli különbségeket tár fel a magyar és orosz óvodások nyelvi tudatosságában. A kutatás eredményeit a Journal of Psycholinguistics is közölte. A cikk szerzői: Prof. Irina Markovina, nyelvész a Lakúna-elmélet alapítója, Lénárt István, interkulturális nyelvész (mindketten a Sechenov Egyetem oktatói), valamint Endrődy Orsolya, gyermekkor-kutató, karunk adjunktusa. A kutatócsoport munkáját Adylia Makhmutova segítette.

A Journal of Psycholinguistics folyóiratban megjelent publikáció (a 118. oldaltól).