A Digitális Pedagógiai Tanszék programjai a Kari napok rendezvénysorozatán

2023.05.15.
A Digitális Pedagógiai Tanszék programjai a Kari napok rendezvénysorozatán

A Digitális Pedagógiai Tanszék a kari napok mindhárom napján szervezett programot, melyek a digitális világ és a tanítói, óvodapedagógusi munka kapcsolatáról szóltak.

A keddi napon egy új megközelítés, a STEM alkalmazását mutattuk be egy a résztvevőket is bevonó workshop formájában. A STEM mozaikszó az angol science, technology, engineering and mathematics vagyis a természettudomány, technológia, mérnöki tudomány és matematika integrálását jelenti, melyet már nagy sikerrel alkalmazunk koragyermekkorban is. Programunkon miniprojektek formájában mutattuk be az integrálás és komplex megközelítés napi gyakorlatát.

Szerdán egy SNI-s gyerekek fejlesztését végző iskola alsó tagozatos osztályát láttuk vendégül tanáraikkal együtt. Hallgatóink megfigyelhették, de be is kapcsolódhattak abba a folyamatba, ahol megmutattuk a gyerekeknek a robotok jelentőségét, fajtáit, működését. Ezután saját testükkel, egy, a tanszék által készített képzeletbeli bolygófelszínen élhették át a kódolás folyamatát. Ezt később továbbfejlesztve 4 robotpályán oldottak meg feladatokat, játszottak el történeteket. Ízelítőt kaptak tanszékünk robotjainak és a Micro:bit mikrokontrollerek működéséből.

Csütörtökön külső programot szerveztünk: a digitális kultúra, környezetismeret és testnevelés sajátos integrációjáról, a GPS segítségével történő kincskeresésről (geocaching) szerezhettek tapasztalatokat a hallgatók. Kamaraerdőn egy tantermi elméleti bevezető után 3 hagyományos geoládát, egy virtuális- és egy mikroládát találtak meg és regisztrálták ezt a megfelelő felületen, közben kiadós, nehéz terepen zajló gyalogtúrát téve.

 

Fényképek

Fényképek

0

/

0

0

/

0