Digitális Tér Konferencia

2020.12.07.
Digitális Tér Konferencia

2012 óta rendezi meg az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar digitális pedagógiával foglalkozó konferencia sorozatát - ebben az évben 2020. november 25-én - Digitális Tér Konferencia címmel.

Plenáris előadó volt a rendezvényen Dr. Kolosai Nedda pszichológus, az ELTE TÓK egyetemi docense, előadásának címe: 

Család és kultúra a digitális térben.

http://digitalispedagogus.hu/program-3/

A rendezvény a következő kérdéseket járta körül:

  • Hogyan hatott a tavaszi, kényszerű digitális átállás a tevékenységünkre, a kapcsolatainkra?
  • Hogyan élték meg szülők, tanulók és pedagógusok a digitális oktatást, és mi az, amit ez az időszak a környezetünkben zajló kultúraváltásról elmond nekünk?
  • Hogyan használhatjuk az online teret a kapcsolatok és kulturális élmények minél teljesebb megélésére?
  • Milyen konkrét megoldások születtek a tanárképzésben és az iskola világában? – A kérdésre válaszolva, hagyományainknak megfelelően, sor kerül a Digitális Módszertár díjátadójára és a díjazott ötletek bemutatására is.

A jelenlegi helyzet miatt az online térbe költözött konferencián a megszokottnál is nagyobb volt a pedagógusok érdeklődése és részvétele a három napos rendezvényen.

Hogyan használhatjuk a digitális lehetőségeket, az online teret kulturális élmények megélésére?

Kutatási, felsőoktatás- és közoktatás fejlesztési munkánk célja, hogy pedagógus hallgatóink váljanak képessé az élethosszig való tanulás elősegítése céljából a művelődés, önművelés élvezetes, értékközvetítő módszereinek továbbadására a gyermekkultúra, játékkultúra aktív formálására, múzeumi környezetben.A Hetedhét Játékmúzeum és az ELTE TÓK közös munkája új szemléletet, innovatív módszertant jelent a múzeumi pedagógiai munkában, originális módon digitális eszközökkel, valamint óvodás csoportok számára is. A multidiszciplináris kutató és fejlesztő munka további fontos célja a közoktatás, a közművelődés, valamint a felsőoktatás színtereinek és szakembereinek összekapcsolása. A kutatás célja feltárni azokat a felsőoktatáspedagógiai módszereket,melyekkel felnőttek, elsősorban pedagógus hallgatók múzeumhoz való attitűdje hatékonyan formálható.