|
123-as terem
|
130-as terem
|
9:00 -10:00
|
Lencse Máté
A toldi tanoda bemutatása
- Egy apró zsáktelepülésen dolgozunk hátrányos helyzetű, zömében cigány gyerekekkel és fiatalokkal. Egyetemista és friss diplomás önkéntesekkel elsősorban tanulás-támogató és képességfejlesztő projekteken keresztül próbálunk változásokat elérni.
|
Fliegauf Gergely, Rostás Rita, Alapvető Jogok Biztosának Hivatala
- A nemzeti megelőző mechanizmus tapasztalatai a gyermekvédelem intézményeiben
|
10:15-11:00
|
Topa Zoltán rendőrőrnagy
Bűnmegelőzés az iskolában
- A bűnmegelőzés speciális ismereteket igényel. A témához kapcsolódó jogi és kriminológiai alapismeretekről hallhatnak előadást a fiatalokat érintő bűncselek-ményekre és a családon belüli erőszak felismerésére, kezelésére koncentrálva.
|
Rózsahegyiné Juhász Éva: Görögkatolikus Roma Szakkollégium bemutatkozása
- A szakkollégium azzal a céllal jött létre, hogy szakmai programjával és eszköztárával megteremtse azokat a feltételeket, amelyek optimálisan segítik a romákat érintő társadalmi problémákra érzékeny, keresztény értékrendet megtartó, sokoldalúan képzett fiatal értelmiség nevelését.
|
11:15-12:00
|
Czoch András (MOME social design , robotika)
Makerspace a peremvidéken
- A műhely bemutatja azokat a makerspacehez köthető foglalkozásokat, ahol a cél az, hogy a résztvevők megtanuljanak egymásra figyelni, csapatban dolgozni, analitikusan gondolkodni, fejlődjön komplex problémamegoldó készségük, építési (gépészeti), programozási képességük. A közös munka, az együttműködés számos személyiségfejlesztő hatással bír. Minden gyereknek meg kell tanulnia tudását, gondolatait úgy megfogalmazni, hogy azt mások is megértsék. Bizalommal és tisztelettel kell lenniük a csapattársaik iránt. Fejlődik kommunikációs készségük, erősödik szociális érzékenységük.
|
Székely Ágnes, Sümegi Réka és Urbán Ákos
Kalunba
- A Kalunba, a Magyar Református Egyház Szeretetszolgálati Irodájának hivatalos partnereként, nemzetközi egyházi partnerek támogatásával, oktatási, lakhatási, munkaerő-piaci integrációt, valamint közösségépítést célzó programokkal segíti a menekültek életkilátásainak javulását és a menekültek társadalmi beilleszkedését. A menekült gyermekek iskolai beilleszkedésének, előmenetelének segítése különösen fontos, mert ezek a gyermekek számos olyan kihívással szembesülnek, amellyel a többség nem. A pedagógusok gyakran nincsenek felkészülve a nehézségek megoldására, tehetetlenek, így a gyermek könnyen a perifériára szorulhat, kirekesztődhet, elmagányosodhat.
|
12:15-13:00
|
Faller Balázs, Szabadszentkirályi tanár
Motiváció 3.0 a peremvidéken
Új(szerű) módszerek Dél-Baranyában
- "E-Tanoda", "Zseton-rendszer", "Smile-akcióterv", "Palánta-szerkezet", "Egy-élet szemlélet", "Iskolai-egyezmény", kicsi Bárka tábor, kicsi Zabhegyezés
|
Amnesty International Magyarország
„Gyűlölet” óra
- Mit írnak elő az emberi jogok, kinek is szólnak? Hogyan sodródunk az emberi jogi egyenlőségtől távolabbra, ha valamilyen szempontból mások vagyunk? Mit tehetünk és teszünk az ellen, hogy a társadalmi szakadékok, egyenlőtlenségek, az emberi jogi sérelmek fennmaradjanak?
|
13:15-14:00
|
Műhelykutatások
- Anyaság, szülés, gyermekkép változásai - Pedagógiai kérdések történeti áttekintése kurzus hallgatói
- Szegénységben élő gyermekek veszélyhelyzetben - Gyermekvédelem kurzus hallgatói
- Bevándorló gyermekek a bölcsődékben - Kisgyermeknevelő mentor képzés hallgatói
- Sociopoly társasjáték - Pedagógiai kérdések történeti áttekintése kurzus hallgatói
|
Márk Marcell és a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék
Digitális honfoglalás a 8. kerületi bölcsődékben
- Okoseszköz bölcsisek kezében. Lehetőség vagy veszély?
- Az okoseszközök elképesztő gyorsasággal váltak hétköznapjaink részévé. Nem jutott sok idő felkészülni és elsajátítani okos felhasználásukat. Pedig a technológia legalább annyira veszélyforrás, mint amekkora lehetőség egy még öntudatosabb generáció számára.
- Milyen hatást gyakorolnak az okoseszközök a 0-3 éves gyerek fejlődésére? Milyen veszélyeket hordoz magában a korai alkalmazásuk? Gátolják vagy gyorsítják a fejlődést az okoseszközök?
- Pilot kutatásaink izgalmas kérdéseket feszegetnek!
|