Kapunyitás és célkitűzés: az ELTE TÓK tehetséggondozó portfóliójának szélesítése

2024.12.02.
Kapunyitás és célkitűzés: az ELTE TÓK tehetséggondozó portfóliójának szélesítése

Kapunyitás és célkitűzés: az ELTE TÓK tehetséggondozó portfóliójának szélesítése NTP-HHTDK-24-0010

A Nemzeti Tehetség Program és a Kulturális és Innovációs Minisztérium NTP-HHTDK-24 sz. pályázatán az ELTE Tanító- és Óvóképző Kara 1 millió 900 ezer Forint támogatást nyert Kapunyitás és célkitűzés: az ELTE TÓK tehetséggondozó portfóliójának szélesítése nevű programjával.

A támogatás időtartama: 2024. szeptember 1. – 2025. augusztus 31.

Programunk célja

Célunk, hogy a hallgatók kutatói attitűdjét és kompetenciáit a korábban megkezdett program folytatásával fejlesszük, egyéni digitálisan segített tanulási utak kialakítsunk ki, valamint lehetőséget teremtsünk a szakmai kooperációra, elérve az aktív résztvevők számának növelését a TDK-tevékenységben. Fontos a publikációk és konferenciarészvétel támogatása, és a kutatói munka szélesebb, kari szintű népszerűsítése, mely a szakdolgozatok minőségét és a kutatás alapú pedagógiai szemléletet javíthatja. Az elmúlt években oktatási programunk angol nyelvű és mesterképzésekkel bővült, ezért a tehetséggondozási portfóliónkat is szélesíteni kívánjuk: több szinten és legalább két nyelven. Az angol nyelvű módszertani anyagok és médiafelületek tartalmainak bővítése egyben a nemzetköziesítést is támogatja.

Karunkon a tehetségtámogatást, illetve a TDK-népszerűsítést négy éve Tudományos Diákklub és Infótár segíti, melyet az ELTE MS Teams felületéről a kar minden hallgatója elérhet. A kutatás 9 tanszéki tematikus TDK műhelyben zajlik, a 0-12 éves korosztály neveléséhez, oktatásához kapcsolódik, 42-45 diák taggal. Hagyományosan minden TDK ciklusban megjelenik a Mester és tanítvány sorozat tanulmánykötete.

Karunk felelősséget vállal a hallgatók megfelelő felkészítésében arra, hogy képesek legyenek a megfelelő tudás és eszközök birtokában egy, a kutatás etikai szabályzatnak megfelelő, a hétköznapi gyakorlatot támogató tartalmú munka elkészítésére.

A programban vállalt tevékenységek

Tehetségazonosítás

  • TDK-zó hallgatók hazai és nemzetközi konferencián történő részvételének támogatása mentorálással. Konferenciákra való felkészítés szakmai műhelyekben szenior kutató hallgatók és PHD hallgatók támogatásával.

Készségfejlesztés

  • TDK Kutató Diákklubban és személyes találkozásokkal hallgatói önképzőkörként (kutató támogató tematikus kurzus sorozat szervezése személyes és blended learning formában)
  • TDK-ra való felkészítés szakmai műhelyekben szenior kutató hallgatók és PhD hallgatók támogatásával
  • TDK-zó hallgatók tudományos kutatásainak megjelentetése, publikálása

Szakmai programok

  • Kari TDK Konferencia lebonyolítása
  • Rendezvények, tanácskozások szervezése TDK-zó hallgatók számára (TDK orientációs nap, toborzó, műhelybeszélgetések OTDK-s, ÚNKP-s, és más kutató hallgatókkal, fiatal kutatókkal). Tudományos műhelytanácskozás (kutatás közben)
  • TDK-zó hallgatók hazai és nemzetközi konferencián történő részvételének támogatása mentorálással

Mentorálás

  • A tudományos diákköri munkára felkészítő legalább 20 órás kurzus, ami nem szerepel a kurzuskínálatban.