Megjelent a Sokszínű pedagógia című kötet

Az elfogadás az együttélés természetes alapja. Bármilyen szintről is közelítünk, problémákba ütközünk, ha a megvalósítás lépéseit fontolgatjuk. Nem egyszerű tudomásul venni az érintettek eltérő igényeit. Fontos egy közös, elfogadó szemléletmód kialakítása és továbbadása, melynek célja a teljes befogadás. Ez a nemes feladat legfőképp a pedagógus társadalomra hárul. Az inkluzív értékrendünk közös megalkotása segít tettekre váltani célkitűzéseinket. Ezt hivatott segíteni kötetünk Az egyén és közösség, Nemzetek sokszínűsége, Inkluzív gyakorlatok a mindennapokban és a Vallások világképe fejezetein keresztül.
A tanulmánykötet célja, hogy bemutassa a pedagógiai gyakorlatban már működő, kiemelt figyelmet igénylő, és a multikulturális társadalom felé nyitó integratív kezdeményezéseket, azok működését, a teljes befogadás felé vezető útjukat. Hiszünk benne, hogy az inkluzív és a multikulturális szemlélet csak együttesen vezethet a teljes elfogadáshoz, legyen szó a pedagógusképzésről, vagy a köznevelési intézményekről.
Ezzel a céllal ajánljuk a pedagógiában sajátos nézőpontú, sokrétű fejezeteinket minden pedagógusnak, leendő pedagógusnak és mindenkinek, aki ezt a szemléletmódot hivatott képviselni.
A kötet szerkesztői: Svraka Bernadett, F. Lassú Zsuzsa és Endrődy Orsolya voltak. A sokféle szakember – köztük egyetemi oktatók, gyakorló és frissen diplomázott pedagógusok – által alkotott írások gyűjteménye végül Svraka Bernadett kitartó munkája révén formálódott kötetté.
Endrődy Orsolya – Svraka Bernadett – F. Lassú Zsuzsa (szerk.): Sokszínű pedagógia. Inkluzív és multikulturális szemléletmód a pedagógiai gyakorlatban. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.