Mi történik velünk? – A Digitális Pedagógiai Műhely szakmai rendezvénye az oktatás (kor)kérdéseiről

A DPM célja az, hogy találkozási és tanulási fórumot biztosítson mindazok számára, akik érdeklődnek napjaink oktatási változásai iránt.

2020.11.04.
Mi történik velünk? – A Digitális Pedagógiai Műhely szakmai rendezvénye az oktatás (kor)kérdéseiről

A 2018-ban indult Digitális Pedagógiai Műhely (DPM) célja az, hogy találkozási és tanulási fórumot biztosítson mindazok számára, akik érdeklődnek napjaink oktatási változásai iránt: különös tekintettel a digitális kultúra térhódítására. A Műhely önszerveződő szakmai közösségként működik. Feladatának tekinti, hogy közvetítse azokat a módszertani törekvéseket, amelyek - az öncélú digitális fejlesztések helyett - a pedagógiai célokkal összhangban lévő komplex digitális környezet megteremtését szolgálják. A Digitális Pedagógiai Műhely keretében előadásokat, műhelybeszélgetéseket és bemutatókat követhetnek az érdeklődők, amelyek nyilvánosak és hozzáférhetőek a DPM honlapján.

A Digitális Pedagógiai Műhely 2020 őszi rendezvényei természetesen a járvány hatására kényszerűen bevezetett „távtanítás”, az online térbe kötözött oktatás tapasztalataival és lehetőségeivel foglalkoznak. A DPM célja minél több oldalról megközelíteni a témát: minél több előadót megszólaltatni, minél több interaktív kapcsolatot létrehozni ezen a területen.

A DPM rendezvényei– a járványügyi helyzethez alkalmazkodva – digitális formában valósulnak meg. Minden alkalommal felkérnek a témákban jártas előadókat, tömör, 15 perces vitaindító előadásra, majd pedig kérdezni lehet az előadóktól. Ugyanakkor a Digitális Pedagógiai Műhely honlapja interaktív fórumot biztosít az érdeklődők számára a tapasztalatok megosztására, pedagógiai szakirodalom és iskolai „jógyakorlatok” közzétételére.

A Digitális Pedagógiai Műhely 2020 sorozat első előadásán, 2020 október 22-én, csütörtökön 18:00 és 21:00 óra között a következő témában hallgathattak meg szakmai előadásokat, majd nyilvános megbeszélést, tapasztalatcserét az érdeklődők:

Dr Racskó Réka PhD, (Eszterházy Károly Egyetem. Informatikai Kar. Digitális Technológia Intézet. Humáninformatika tanszék, mb. tanszékvezető, egyetemi adjunktus) előadásának címe:

  • A technológia jelentésváltozatai a digitális oktatásban: trendek, irányvonalak

Dr Kolosai Nedda PhD (ELTE Tanító- és Óvóképző Kar, Neveléstudományi Tanszék, pszichológus, egyetemi docens, a Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat főszerkesztője, Gyermekkultúra kutatócsoport kutatásvezető) előadásának címe:

  • Mentális egészség, kultúra- és múzeum a digitális térben

Nádori Gergely (Alternatív Közgazdasági Gimnázium, Tanárblog) előadásának címe

  • Minden maradt a régiben? A digitális tanrend tapasztalatai

Dr. Jakab György (oktatáskutató) előadásának címe:

  •  Digitális környezetismeret

A szakmai beszélgetés a DPM Facebook-csoportjában történő élő közvetítéssel valósult meg, a közvetítéshez StreamYard-ot használtak webináriumként jelentkeztek be, a Facebook Live-ként közvetítették az eseményt. A szakmai beszélgetés moderátora Tímár Borbála volt. Az érdeklődő közönség kommentekben folyamatosan, élőben tudott hozzászólni a témához, kérdéseket feltenni az előadók számára. Az előadások felvételen továbbra is megtekinthetőek a csoportban.