Rangos nemzetközi publikáció Hercz Mária témavezetésével
![Rangos nemzetközi publikáció Hercz Mária témavezetésével](https://www.tok.elte.hu/media/33/7d/24d5d41d798dc003c74b25b0cfb5a9b56dd1e2302227a845fc507b04b875/asia-pacific-education-researcher-thumb.jpg?v202209270307)
A kognitív konstruktivizmus-orientált tanításkoncepció kérdőív validálása című tanulmány a különféle tanítási-tanulási modellek világába kalauzolja el az olvasót. Korábbi kutatások már megállapították, hogy a tanítás nem kizárólagosan tanár- vagy tanulóközpontú, azonban e két felfogás között elhelyezkedő nézetek még feltáratlanok. A szerzők a téma kutatására kognitív elméleteken alapuló kérdőívet fejlesztettek, melyet vietnámi egyetemi oktatók bevonásával sikeresen be is mértek. Az új mérőeszköz nemcsak a Vietnámban zajló oktatási reformok sikeréhez járulhat hozzá, hanem a kérdőívfejlesztéssel kapcsolatban jó példát mutat a hazai kutatók számára.
A tanulmány teljes szövege a The Asia-Pacific Education Researcher-ön érhető el.