Robotika, kódolás kisgyermekkorban 6.

2023.04.18.
Robotika, kódolás kisgyermekkorban 6.

A Robotika, kódolás kisgyermekkorban konferencia a hazai robotika meghatározó rendezvénye. Az idén hatodik alkalommal megrendezett szakmai tanácskozás nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Nemzeti alaptanterv alsó tagozatán megjelenő digitális kultúra tantárgy keretében minden magyar tanuló megismerkedhet a kódolás és a robotika alapjaival. Az ELTE TÓK Digitális Pedagógiai Tanszéke kiadványaival, tantervfejlesztő munkájával és a konferencia szervezésével segíti a kisgyermekkori kódolással foglalkozó szakmai csoportok, egyéni kezdeményezések összefogását, a közös kutatást.

Az konferencia éppen egybeesett a Tanszék oktatói által készített Digitális kultúra 4. osztályos tankönyv megjelenésével, melynek A robotika és a kódolás alapjai című fejezetének bemutatására egy plenáris előadás keretében került sor. A konferencia mintegy 125 résztvevője elsőként három plenáris előadást hallgathatott:

Nagy Enikő az Óbudai Egyetem docense az Ember-gép interakciókat mutatta be tanulási környezetben, a NAO humanoid robottal kapcsolatos kutatásaik fényében. Az előadáson jelen volt NAO is. Ezután Novák Károly tanító, az ELTE Tanító- és Óvóképző Kar munkatársa: MI lesz? MI van! – a mesterséges intelligencia használatának lehetőségei az iskolában címmel tartott előadást az utóbbi hónapok slágertémájáról, ám a fókuszt ezúttal a kisgyermekkorra vetítve. Végül pedig Dr. Lénárd András egyetemi docens, a TÓK Digitális Pedagógiai Tanszékének vezetője tartott előadást a digitális kultúra tankönyvekben szereplő A robotika, kódolás alapjai témakör módszertani megközelítéseiről.

Ezután három szekcióban folytatódott a munka: Élményközpontú oktatás, Robotika, kódolás az óvoda világában és Kódolás az iskolában címmel.

A konferencia zárásakor a szekcióvezetők összefoglalták a hallott előadások lényeges pontjait gondolatait.

 

Fotók

Fotók

0

/

0

0

/

0