Silent Book
Közel 290 ELTE-s hallgató fejezte be a Hungarian Startup University Program első félévét, a tavaszi szemeszterben a legjobb ötletek továbbfejlesztésén csapatokban dolgoznak az ösztöndíjasok. A nyertes ötletgazdákkal készült interjúsorozatban Kukovecz Irén, a Tanító- és Óvóképző Kar hallgatója mutatja be projektötletét.
Mesélj az ötletről, miért egyedi?
Mottónk: Minden gyermek egy színes egyéniség! Az innovációs projektötletem a Silent book & Disc teszt nevet viseli. A szavak nélküli könyv színes ábrái vezetik a történetben a gyermekeket, így mérhető a kommunikációs képességük. A könyv mellé körülbelül 40 kártyát készítünk, a Disc teszt segítségével a gyermekek személyiség tipológiáját mérhetjük.
A Disc tesztben négy kategóriába sorolják a személyiséget, minden kategóriához egy-egy színt hozzárendelve (piros – domináns, zöld – segítő, kék – alapos, sárga – kommunikatív). A könyvet és kártyákat elsősorban az 5 éves korosztálynak készítjük, ők már mondatokban beszélnek, döntésképesek, tudnak hosszabb ideig figyelni. A könyvben lévő szituációkra adott válaszok bemutatják, hogy az adott gyermek melyik színhez tartozik. A mérést végző személy a 30 perces vizsgálat alapján kiértékeli az eredményeket, és erről a szülőnek, pedagógusnak elemzést készít.
A gyermekről készült elemzésből a szülők és a pedagógusok képet kapnak arról, hogy a gyermekkel, hogyan, milyen módon tanuljanak, valamint jelzi azt is, hogy a közösségben, hogy működik majd. Célunk, hogy a gyermek személyre szabott figyelmet és feladatokat kaphasson. A domináns gyermek például ne kapjon precíz feladatot, mert nem lesz sikerélménye. A játékos mérési módszer alapján kapott eredmények természetesen időről-időre változhatnak, így egy újabb vizsgálattal, tudjuk figyelni a gyermek fejlődését.
Milyen kompetenciák jelennek meg a csapatban, hogyan zajlik a közös munka?
Mindennap ötletünk, van közös csoportunk, hetente online egyeztetünk mentorunkkal, Dr. Szigeti Gyulával a projekt előrehaladásáról. Elindítottuk a termék validálását, a piacot folyamatosan figyeljük, ki lehet konkurenciánk itthon és külföldön is. Konzultálunk mesepszichológussal is, aki szintén szakmai szemmel segítheti a munkánkat.
Ki a szolgáltatás célcsoportja?
A termékünk célcsoportját a pedagógusok, az óvodapedagógusok, a tanítók, a kisgyermeket nevelő szülők, a pszichológusok és szakemberek jelentik. A könyv és kártya eladása szolgáltatásként akkor válik lehetővé, ha kidolgozzuk a módszer tanfolyami változatát is, ahol e-learning rendszerben is tanulni a Silent Book & Disc módszertant.
Mi jelenti a legnagyobb kihívást a projekt megvalósítása alatt?
Mindig vannak jobbnál jobb ötletek, de egyszer el kellett indulni a megvalósítás felé, és nem ötletelni tovább, hanem kidolgozni a részleteket, létrehozni a terméket.
Melyek a további terveitek?
Az itthoni bevezetés után a terméket nemzetközi piacra is szeretnénk kiterjeszteni, mivel a könyvben nincs szöveg, csak képek, ezért nem kell lefordítani. Tervezünk társasjátékot, a könyvben és kártyákon szereplő figurákból a plüss változatot, merchandise termékek gyártását. További lehetőség lehet a tanfolyami keretek kidolgozása, esetleg egy franchise rendszer kidolgozása. Lehetséges, hogy később idősebb gyerekeknek is fejlesztünk hasonló terméket.
A csapat tagjai:
Ötletgazda: Kukovecz Irén Ágnes (ELTE TÓK)
Csapattagok: Kaposvári Boglárka (ELTE BTK, kommunikáció és marketing) és Grandpierre Karina (MOME, grafikus, vizuális design)
Mentor: Dr. Szigeti Gyula
A könyv személyiség típus szerinti főszereplői (tervezés alatt):
Kutya–zöld, Majom–sárga, Oroszlán–piros, Cica–kék