Svraka Bernadett új publikációja a Scientific Reports folyóiratban

2024.11.18.
Svraka Bernadett új publikációja a Scientific Reports folyóiratban
Az ELTE TÓK Neveléstudományi Tanszékének oktatója a Scientific Report folyóiratban publikált.

2024. november 3-án jelent meg a Scietnific Reports (Nature) folyóiratban Svraka Bernadett, Lasker Jorden és Ujma Przemyslaw Péter szerzőségével ’Cognitive, affective and sociological predictors of school performance in mathematics’ című tanulmány, melyben az intelligencia, a matematikai osztályzatok, a szocioökonómiai státusz, a matematika tanulásához szükséges képességek és a szorongás kapcsolatát vizsgálták.

Svraka Bernadett több, mint 20 éves pedagógiai gyakorlattal rendelkezik, melyet számos vidéki és fővárosi intézményben szerzett. Munkásságát folyamatos megújulás jellemezi. 1998 -tól tanítóként dolgozott, diplomáját 1999-ben szerezte meg a bajai Eötvös József Főiskolán. Tanítói munkássága során figyelme egyre inkább az eltérő fejlődésű és hátrányos helyzetű gyermekek irányába terelődött. Gyógypedagógus diplomáját 2008 januárjában vehette át a Szegedi Tudományegyetemen. Gyakorló pedagógusként hamar felismerte a széles látókörű, interdiszciplináris tudástartalmak fontosságát. Pedagógiai kutatásait az ELTE PPK Neveléstudomány MA-n kezdte. Okleveles neveléstudomány szakos bölcsészként 2010-ben diplomázott, majd 2016-ban vehette át a Szegedi Tudományegyetemen a pedagógiai értékelés és kutatótanári diplomáját. Jelenleg a Semmelweis Egyetem Mentális Egészségtudományok Doktori Iskolájának abszolvált hallgatója.