2023.09.12.
Tanári válaszok a digitális nyelvtanítás kihívásaira az általános iskolában

 

A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA  közoktatás- fejlesztési kutatási pályázatának 
A gyermekkori nyelvtanítás módszertanának alkalmazása a digitális oktatásban
ELTE TÓK kutatócsoportjának

Tanári válaszok a digitális nyelvtanítás kihívásaira az általános iskolában
online  továbbképzés
2022. november 11. 

 

14.00-14.20

MEGNYITÓ

A kutatócsoport és a kutatás bemutatása

14.20-15.05

Kámánné Vajda Ildikó

Online az osztályteremben: online jó gyakorlatok megőrzése a jelenléti oktatásban

Az online oktatás bevezetése nagy kihívást jelentett a tanároknak és a diákoknak egyaránt. De ahogy minden változást, ezt is igyekeztünk közösen megoldani. Hirtelen kellett felzárkózni a fiatal generáció igényeihez. A kölcsönös segítségnyújtás eredményeképp számos olyan felületet használtunk, amit a mindennapokban a jelenléti oktatás során továbbra is alkalmazunk. Ezekből szeretnék megosztani néhányat az érdeklődőknek.

(magyar nyelven)

15.10.-15.55

 

Lehr-Balló Dorothee

Sprachförderung durch Bilderbücher in der Primarstufe – auch digital?!

Möglichkeiten von digitalen Bilderbüchern am Beispiel von Onilo®

Sprachunterricht lebt von Interaktion und sprachlichem Handeln. Bilderbücher bieten eine großartige Grundlage, um Kindern bildgestützt authentische Sprache zu präsentieren und sie zum sprachlichen Handeln zu bewegen. Während viele Lehrkräfte schon regelmäßig mit Kinderliteratur arbeiten, sind digitale Bilderbücher – sogenannte „Boardstories” – für Viele noch unbekannt. Sie können sowohl im Präsenzunterricht als auch in digitalen Lernumgebungen eingesetzt werden. Im Workshop wollen wir erkunden, welche Möglichkeiten digitale Bilderbücher bieten und es werden einige konkrete Beispiele mit Möglichkeiten der Didaktisierung vorgestellt sowie konkrete methodische Tipps besprochen.

(német nyelven)

 

Dr. Maya J. Lo Bello

Using Indigenous Legends for Integrative Learning: Sky Woman Falling Meets the Internet

This lecture explores ways to integrate the Native American origin myth, “Sky Woman Falling,” into science, literature, English-language and civilization lessons for young learners, ages 8-10 in a way that introduces the basics of digital research.This exercise begins by examining a few versions of the myth to sensitize educators to the need to demonstrate care in choosing a work from a less familiar culture. Following this discussion, an excerpt from the Disney cartoon, Peter Pan, will display how stereotypes are promoted in early childhood. The lecture then ends with a selection of good practices for having learners use the Internet to research and create activities for understanding the world through the lens of “Sky Woman Falling.”

(angol nyelven)

16.05-16.50

 

Baloghné dr. Nagy Gizella és  Radvai Teréz

Bewährte Verfahrensweisen aus der Praxis im Minderheitenunterricht der Primarstufe”

Im Workshop/ Beitrag werden bewährte Verfahrensweisen aus der Praxis im Minderheitenunterricht der Primarstufe angeführt. Der Fokus der Best-Practice-Beispiele liegt auf kinderliterarischen Texten und grammatischen Inhalten, sowie auf  Wortschatzerweiterungsmöglichkeiten.

(német nyelven)

 

 

Trentinné Benkő Éva és Árva Valéria

Digital storytelling to help inclusion

In this presentation participants will learn about a digital storytelling application aimed at developing inclusiveness in the classroom community. The application and the teacher training material was created by a team of Catalonian, Hungarian, Italian and Ukrainian primary teachers and teacher trainer as an Erasmus+ project.

(angol nyelven)

17.00-17.55

 

Kerekasztal beszélgetés: jó gyakorlatok megosztása

(magyar nyelven)

 

17.55-18.05

 

Az ELTE TÓK angolos műveltségterületi tanítói és nemzetközi óvodapedagógus

képzés hallgatóinak vizsgafilmjei

 

18.05-18.10

Összegzés és zárás