TÓK-os kutatások a XX. Országos Neveléstudományi Konferencián
A XX. Országos Neveléstudományi Konferencia házigazdája az idén a Debreceni Egyetem volt, ám az ismert járványügyi korlátozások miatt – a konferenciasorozat történetében először és remélhetőleg utoljára – online platformon, a Webex felületén rendezték a konferenciát.
A Neveléstudományi Tanszék nagy létszámban képviselte karunkat a rendezvényen. A tanszék oktatói két szimpóziumot szerveztek:
Kulturális játszóterek konstruálása - Óvodások múzeumi tanulásának vizsgálata a felsőoktatás-közoktatás-közművelődés színtereinek együttműködésében
Szimpóziumvezető: Kolosai Nedda
Előadások:
- Janek Noémi: Pedagógus hallgatók múzeumi élményei, előzetes vélekedéseik óvodások múzeumi tanulásáról – Egy felsőoktatási kurzus tapasztalatainak elemzése – szimpózium
- Kolosai Nedda: Ajtókat nyitni és lejjebb szerelni a kilincseket – Óvodások múzeumi tanulását meghatározó, facilitáló aspektusok
- Aggné Pirka Veronika: Elefánt a porcelánboltban vagy Aliz Csodaországban? Pedagógus hallgatók gyermekszemlélete óvodások múzeumi tanulásának kontextusában
Helytállás a „vészhelyzeti” távolléti oktatásban
Szimpóziumvezető: Serfőző Mónika
Előadások:
- Serfőző Mónika, Böddi Zsófia, F. Lassú Zsuzsa, Bajzáth Angéla, Rádi Orsolya Márta: „Vészhelyzeti” távolléti oktatás a pedagógusképzésben (elméleti kontextus és kutatási keret)
- Aggné Pirka Veronika, Svraka Bernadett, Serfőző Mónika, F. Lassú Zsuzsa, Bajzáth Angéla: Távolléti oktatás pro és kontra hallgatói és oktató szemszögből a pedagógusképzésben
- F. Lassú Zsuzsa, Sándor Mónika, Böddi Zsófia, Svraka Bernadett, Serfőző Mónika: Az emberi tényező összetevői és szerepe a távolléti oktatással összefüggő szubjektív élményekben
- Svraka Bernadett, Böddi Zsófia, Gönczöl Andrea, Sándor Mónika, Aggné Pirka Veronika: Esélyegyenlőség a távolléti oktatásban
- Kolosai Nedda, Rádi Orsolya Márta, Bajzáth Angéla, Aggné Pirka Veronika, Golyán Szilvia: Új tanulási kultúra, új tudás? Távolléti oktatás továbbvihető tapasztalatai
Emellett a tanszék munkatársai konferencia-előadásokkal és poszterprezentációval képviselték a TÓK-ot és az itt folyó kutatásokat.
- Bajzáth Angéla: Inklúziós paradoxon
- Hercz Mária: Újratervezés: aktív állampolgárságra, innovációra, vállalkozói szemléletre nevelés kihívás-alapú tanulással az iskolában és a családban
- Hercz Mária: Vállalkozói nevelés a családban: a szülői gondolkodás „rejtett dimenziója”
- Takács Nikolett: Óvodás és kisiskolás korú gyermekek felkészítése az élethosszig tartó tanulásra Magyarországon és Németországban – Egy kérdőív pilot vizsgálata
- Golyán Szilvia: In and over the compulsory education system – hospital education in Hungary.
További tanszékek oktatói is kivették részüket a TÓK-on folyó kutatások országos színtéren megvalósuló bemutatásából.
Csíkos Csaba, a Matematika Tanszék egyetemi tanára a Kilátó Piarista Pályaorientációs és Munkaerőpiaci Fejlesztő, Módszertani Központ projektjét bemutató szimpózium elnöke és előadója volt. A szimpózium címe: Egy szakképzési orientációs év pedagógiai tapasztalatai. A szimpózium keretében Csíkos Csaba és Török Réka (ELTE PPK) előadásának címe: „Szövegértési, matematikai és életpálya-tervezési kompetenciák mérése az orientációs évben". A szimpóziumban előadást tartott Karunk volt hallgatója, Biró Fanni; a Corvinus Egyetem docense, Lázár László társszerzőjeként, előadásuk címe: „Digitális távtanulás: módszertani jellemzők és eredmények a piarista intézményekben, kiemelten a gödi Piarista Szakképző Központban”.
További előadások, amelyek kutatásainkat az országos neveléstudományi kutatási palettára helyezték:
- Bereczkiné Záluszki Anna: A bölcsődei nevelési és gondozási szolgáltatások fejlesztése a hátránycsökkentés, a korai literációs folyamatok tükrében
- Biró Fanni, Csíkos Csaba: Első és második osztályos kínai és magyar matematika tankönyvek összehasonlító elemzése a vizuális reprezentációk szempontjából
- Darvay Sarolta: Fenntarthatóságra nevelés a bölcsődében
- Turzó-Sovák Nikolett: A házi feladattal kapcsolatos nemzetközi kutatási eredmények szakirodalmi áttekintése
- Vetési Erika: A digitális oktatással kapcsolatos nézetek kvalitatív vizsgálata