Publikációk, szakirodalom

2024.09.01.
Publikációk, szakirodalom

► A kutatócsoport teljes publikációs listája 2021-2024

Q1/2 folyóiratban megjelent/megjelenés alatt álló cikkek:

Árva, V., Medgyes, P., & Trentinné Benkő, É. (2024). A Silver Lining: Opportunities for professional development in emergency online language teaching in primary education. Language Teaching Resarch Quarterly, 40, 80-93. https://doi.org/10.32038/ltrq.2024.40.05

Baloghné Nagy, G., & Svraka, B. (megj. alatt). Effects of emergency remote teaching on language teachers' digital tool integration in traditional classrooms. International Journal of Instruction.

Márkus, É., Lehr-Balló, D., & Svraka, B. (megj. alatt). Digital learning support elements in the online teaching of German as a foreign language. TOJDE/Turkish Online Journal of Distance Education.

Q2 folyóiratban megjelent cikk, nem a kutatás témájában:
Márkus É., Baloghné Nagy, G. (2023). Kettős tagadás a nagybörzsönyi német nyelvjárásban. Magyar Nyelv. Vol.119.

A 2023–2024-es kutatási év további publikációi: 

Árva, V., Márkus, É., & Trentinné Benkő, É. (2024). Application of Early Language Teaching Methodology in Digital Education. A Research Project by the Hungarian Academy of Sciences and the Faculty of Primary and Preschool Education, Eötvös Loránd University. In Berghauer-Olasz, D., Hutterer, É., Greba I., & Pallay, K. (Eds.), Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30-31. (= Challenges and Effects of Crisis Situations on Education. International Academic Conference Berehove, 30-31 March 2023. Selected papers) Tanulmánykötet (pp. 253–265). Beregszász: II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola. https://kmf.uz.ua/publications/challenges_and_effects_of_crisis_situations_on_education_2024.pdf

Trentinné, Benkő, É., & Árva, V. (2023). Digitális kompetenciafejlesztés a pedagógusképzésben – Következtetések és jó gyakorlatok az MTA és az ELTE TÓK közoktatás-fejlesztési kutatásának fényében. In Márkus, É., Gombos, N., Szabó, L., & Svraka, B. (Eds.), A tanító-, óvó- és csecsemő- és kisgyermeknevelő képzés aktuális kérdései Magyarországon és a Kárpát-medencében: nemzetközi tudományos konferencia (pp.120-122). ELTE TÓK. https://www.tok.elte.hu/dstore/document/3028/absztrakt.pdf

 

A kutatócsoport tagjainak publikációi a Gyermeknevelés tudományos folyóirat tematikus számábanOktatás a Covid idején (9. évf., 2. szám, 2021):

Trentinné Benkő Éva, Magdolna Kovács: A tanítási gyakorlat alternatív megközelítései: jelenléti, távolléti és hibrid megoldások a koronavírus-járvány idején.

Fenyődi Andrea, Poros Andrea, Maya J. Lo Bello, Kruppa Éva, Árva Valéria, Trentinné Benkő Éva: Online education and ‘best’ practices in foreign language teacher’s education during the 2020/2021 lockdown period.

Miskei-Szabó Réka: Az online oktatás tapasztalatai gyakorló pedagógusok és egyetemi hallgatók szemszögéből. A virtuális osztálytermek szerepe a tanításban.

Baloghné Nagy Gizella, Miskei-Szabó Réka, Radvai Teréz: Erfahrungen mit dem Online-Unterricht während der Pandemie. Bericht der Fachgruppe Deutsch der Fakultät für Grundschul- und Kindergartenpädagogik der Eötvös-Loránd-Universität.