Rólunk

Rólunk

2023.07.28.
Rólunk

A NAT 2020 bevezetése nagy kihívás elé állította az általános iskolákat is, ennek egyik meghatározó eleme a környezetismert oktatásának átszervezése az alsó tagozatban. A gyors megvalósítás nagyon kevés időt adott az elmélyült, tudatosan átgondolt változtatásokra, a kivezetésre került 1-2. évfolyamos környezetismeret tantárgy egyéb tantárgyakba való integrációjára. Kutatócsoportunk e helyzetre próbál adekvát válaszokat adni.

  • A harmadik és negyedik osztályos tanulók természettudománnyal kapcsolatos ismereteit, attitűdjüket kérdőívekkel mérjük fel, majd felmenő rendszerben összehasonlítjuk a NAT2020 előtti és utáni évfolyamokat. Ehhez kapcsolódóan a pedagógusok és az intézmények tapasztalatait is felhasználjuk.
  • Az ELTE Gyertyánffy István Gyakorló Általános Iskolában, az ELTE Tanító- és Óvóképző Karán, valamint a partneriskolákban kerülnek kidolgozásra és végrehajtásra a környezettudatos szemléletet fejlesztő projektek, amelyek alapjául szolgálnak az adaptációra felajánlott módszertani útmutatóknak (iskolakert kialakítása, bemutatóórák, a környezet- és egészségtudatos magatartás kialakítását célzó iskolai programok). Összeállítunk az iskolák számára gyakorlatban hasznosítható oktatási csomagokat és a tanítóképző karok által használható képzési anyagokat.
  • A kidolgozott anyagok bemutatására és a felmérések tanulságainak megvitatására országos konferenciát rendezünk, amelyre külföldi szakembereket is meghívunk.