Kutatás

Vizuális nevelési Tanszék - Kutatás

2023.10.05.
Vizuális nevelési Tanszék - Kutatás

3612+Vizuális Képességek Kutatóműhelye   

Kutatásaink keretét a mindennapi oktató tevékenységünk (1.) és nemzetközi kapcsolatrendszerünk (2.)  

1. 
Vizuális Nevelési Tanszék elsődleges küldetése, hogy minden hallgatónk számára biztosítsa a napjainkra oly nagy jelentőséggel bíró vizuális műveltség megszerzését. A vizuális művészetek eszköztárát használva kurzusainkon fejlesztjük azokat a kompetenciaelemeket, melyeket minden műveltségterületen és a mindennapi életben is folyton használnunk kell, de csak a mi tanszékünkön folyik ezek célzott tudatos gyarapítása. 

2. 
Az ELTE TÓK 3612+ Vizuális Képességek Kutatóműhelye/Vizuális Nevelési Tanszéke az InSEA (International Society of Education trough Art; a vizuális művészeti nevelők legnagyobb világszervezete), az UNESCO leányvállatának hivatalos partnere, 2020 óta. 

 

Válogatás publikációinkból:

FUGA_205_online: MŰVÉSZETPEDAGÓGUSOK @ELTE TÓK 3612+ Vizuális Nevelési Tanszék

Gabriella Pataky, Judit Skaliczki, Viola Rekvényi (2022): 3•6•12+Minimal Human Space 7.0Community art activity with participants to find central problems for problem solving and explore participatory planning as part of the performance series. Absztrakt angol és cseh nyelven. Odborná konference Kultura, umění a výchova II. at Palaczky University, Olomouc, Czech Republic. 2022.12.9-11. https://www.kuv.upol.cz/konference-2022 

Pataky Gabriella, Skaliczki Judit, Rekvényi Viola (2022): MINIMAL HUMAN SPACE 6.0 Budapest, Virtuális gesztusok a vizuális nevelés online tereit kutatva. Előadás, absztrakt. ELTE TÓK, fszt. 4 és online. 2022.XI.16. 

Skaliczki, Judit – Pataky, Gabriella (2021): Minimal Human Space 2.0 - Building Community through Personal Experiences. 74-84. oldap In: Kolosai, Nedda (2021, Ed.), Live the Culture! – Play, Arts Education and Science. In focus: play and children’s culture. ELTE Faculty of Primary and Preschool Education, Budapest, Hungary.  ISBN 978-963-489-431-5  p. 158. http://mpk.elte.hu/en/download/4-mpk.elte.hu-EWAE_Proceedings.pdf 

Pataky, Gabriella (2020): “Do not touch it!” Today’s Children’s Visual Competencies in Comparison with the Pre-Digital Era in Light of their Art Educational Environment. CEPS Journal (Center for Educational Policy Studies Journal) Vol 10 No 4 (2020): Art, for Children’s Sake! At the Crossroads of Making, Understanding and Teaching Visual Art. pp. 75-96. ISSN 2232-2647 (online edition) ISSN 1855-9719 (printed edition) https://www.cepsj.si/index.php/cepsj/issue/view/41 

https://twitter.com/CepsJournal  

https://www.cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/925/440 

Pataky Gabriella: Térfoglalás, térfelmérés az ELTE TÓK 3612+ Vizuális Képességek Kutatóműhelyében. In: Építész közlöny, Magyar Építész Kamara, 2019. június. 264. szám https://mek.hu/media/files/2019/kiadvanyok/Kozlony_264_WEB.pdf 

Gabriella Pataky, Judit Skaliczki: SHELTER=MINIMAL HUMAN SPACE? http://insea.org/InSEA-Malta-seminar-2019 Art Education: Conflicts and Connections. InSEA Seminar/ MUZA, The Malta National Museum, Valetta. Hosted by the Department of Arts, Open Communities and Adult Education at the Faculty of Education, University of Malta, 2019. October 9-11. http://insea.org/InSEA-Malta-seminar-2019 

Gabriella Pataky & Judit Skaliczki (2019): Built Environment Education as Intervention: Making Visual Education More Transdisciplinary / pp.: 664-673 In: Mira Kallio-Tavin and Oleksandra Sushchenko (Eds.) (2019): Scientific and Social Interventions in Art Education 2/2019. SPECIAL ISSUE InSEA Congress 2018  

https://wiki.aalto.fi/pages/viewpage.action?pageId=148283892 

Illés A., Bényei J., Pataky G., Ruttkay Zs., Schmidt A.: Gyermekek avatarválasztási tendenciái. In: Új média és szociálpszichológia szimpózium 

Magyar Pszichológiai Társaság XXIV. Országos Tudományos Nagygyűlése,  

Eger ,2015.05.28-30 

http://www.jooattila.hu/a-magyar-pszichologiai-tarsasag-xxiv-orszagos-tudomanyos-nagygyulese-2015-majus-28/ 

Gabriella, Pataky – Viola, Rekvényi (2017): How is the optimal art education space created in the digital era? Art education research in the light of teacher training students’ critical views in two European countries (Hungary and Scotland). 35th InSEA World Congress, Daegu, Korea, 6-12.08.2017. Abstract: 

http://www.insea2017.org/index.php?gt=pro/proceedings_day 

Pataky, Gabriella (2016): Kompetenzmessungen als Mittel zur Verbesserung des pädagogischen Handelns / Competency measurement as a means to improve pedagogical action. In: Ernst Wagner, Diederik Schönau (Hrsg.)(Szerk.)(2016): Cadre Europ.en Commun de Référence pour la Visual Literacy – Prototype; Common European Framework of Reference for Visual Literacy – Prototype; Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen für Visual Literacy – Prototyp. Waxmann. Münster, New York. pp.: 335-341.ISBN 978-3-8309-3428 

https://www.waxmann.com/waxmann-buecher/?no_cache=1&tx_p2waxmann_pi2%5Bbuch%5D=BUC124620&tx_p2waxmann_pi2%5Baction%5D=show&tx_p2waxmann_pi2%5Bcontroller%5D=Buch&cHash=a34ec9795b309b58b3503f9e30d9622f 

Pataky, Gabriella (2016): Nutzung des Kompetenzstrukturmodells in der Forschung – Dokumentation eines Vorhabens in Ungarn / Use of competence structure model in the research - documentation of a project in Hungary. In: Ernst Wagner, Diederik Schönau (Hrsg.)(Szerk.)(2016): Cadre Europ.en Commun de Référence pour la Visual Literacy – Prototype; Common European Framework of Reference for Visual Literacy – Prototype; Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen für Visual Literacy – Prototyp. Waxmann. Münster, New York. pp.: 372-379. ISBN 978-3-8309-3428 

https://www.waxmann.com/waxmann-buecher/?no_cache=1&tx_p2waxmann_pi2%5Bbuch%5D=BUC124620&tx_p2waxmann_pi2%5Baction%5D=show&tx_p2waxmann_pi2%5Bcontroller%5D=Buch&cHash=a34ec9795b309b58b3503f9e30d9622f