Erasmus+ KA2 NATINE

TERMÉSZETES INSTRUKCIÓS MÓDSZEREK (TIM)
A projekt leírása
A speciális ellátásra szoruló gyermekek nevelése/oktatása Törökországban és más fejlődő országokban, valamint a fejlett országokban kiemelten fontos szempontok közé tartozik. Az inkluzív osztálytermek jelentőségének és támogatásának növekedésével megnőtt az igény a természetes oktatási folyamatokra. Olyan hatékony és gyakorlatias stratégiákat tartalmaznak, amelyeket a normál oktatási folyamatban alkalmazhatnak a pedagógusok (óvodapedagógusok, tanítók), különösen az óvoda-iskola közötti átmenet időszakában.
Ahhoz, hogy az inkluzív törekvések sikeresek legyenek, olyan gyakorlatokra van szükség, amelyek elmagyarázzák és megmutatják a befogadó óvodapedagógusoknak a csoportmunka során és a tanítóknak az osztályteremben, hogy milyen módszerekkel, tanítási eszközökkel fogadhatják az óvodába és az iskolába integrált gyermekeket. Írásos, vizuális és Web 2.0 -es fejlesztésekkel, gyakorlatias és valós példákkal szemléltetik a tanítóknak, hogy a speciális szükségletű gyermekek számára az óvodai inkluzív csoportszobákban kitűzött célok hogyan érhetők el természetes úton az osztálytermi gyakorlatban.
A projektnek az a célja, hogy írásos és vizuális anyagokat dolgozzon ki az óvodapedagógusok és a tanítók számára, hogy az óvodába és az iskolába integrációba érkező speciális szükségletű gyermekek a mindennapokat természetesen éljék meg, egyéni szükségleteiket ki tudják elégíteni. A segédanyagok hasznosságáról és hatékonyságáról a pedagógusokat is kérdezzük.
A projekt végén várhatóan három fő termék születik:
- Olyan nevelési és oktatási stratégiák, instrukciós útmutatók kidolgozása, amely színes rajzokkal (rajzfilmes esettanulmányokkal) segíti az óvoda-iskola átmenet időszakában a pedagógusok mindennapi tevékenységét, ezáltal támogatva az integrációs folyamatokat.
- Videók narratálása, amelyek bemutatják a stratégiák/módszerek hatékony használatát és azok alkalmazását az óvodai integrációban.
- Web 2.0. praktikus és interaktív weboldal készül, ahol a nevelés/oktatás természetes folyamatát ismertetik, stratégiákat és mintavideókat olvashatnak/nézhetnek az érdeklődők.
A projekt elsősorban társadalmi, majd későbbiekben gazdasági hasznosulást eredményező kezdeményezés, ami a speciális szükségletű kisgyermekekre és a hozzájuk tartozó pedagógusokra, valamint közvetve a szülőkre összpontosít. Abban nyújt segítséget, hogy a pedagógusok minél hatékonyabban tudjanak szerepet vállalni a fogyatékos gyermekek jövőre való felkészítésében, gyermekek és családjaik életminőségének javításában, gyakorlati megoldások kidolgozásában. A cél az, hogy ezáltal minőségibb nevelési - oktatási folyamatot valósítsanak meg a pedagógusok.
A projekt résztvevői között számos kutató és gyakorlati szakember képviseli és támogatja az integrációs törekvések hatékonyabbá tételét.
A projekt egyéb adatai:
Project kód: 2021-1-TR01-KA220-VET-000034720
Project cím: Project Naturalistic Instruction: Exploding and Transferring Evidence-Based Strategies for Early Childhood Inclusion Professionals
Project ELTE affiliáció: Természetes Instrukciós Módszerek (TIM)
Project gazdálkodási keretösszeg: 139 735,00 Euro
Project időtartam: 28/02/2022-27/02/2024
Project weboldal: www.projectnatins.com (it will be available soon)
https://www.naturalisticteaching.com/
A projektoktatás tudásellenőrző kérdőíve
Project partnerek:
- ANADOLU UNIVERSITY; ESKISEHIR, TURKEY, (APPLICANT ORGANIZATION)
- Zdruzhenie za unapreduvanje na obrazovanieto, kulturata i sportot OBRAZOVANIE ZA SITE Skopje, The Republic of North Macedonia (PARTNER ORGANIZATION)
- Tohum Autism Foundation, ISTANBUL, TURKEY (PARTNER ORGANIZATION)
- MSH Medical School of Hamburg, Germany, (PARTNER ORGANIZATION)
- EOTVOS LORAND UNIVERSITY, Budapest, Hungary, (PARTNER ORGANIZATION)
- S.I.N.N. Dr. Pretis, Graz, Austria, (PARTNER ORGANIZATION)
Fotók
Fotók
0
/
0
















0
/
0