Erasmus+ KA2 NATINE

Erasmus+ KA2 NATINE

2024.02.29.
Erasmus+ KA2 NATINE

TERMÉSZETES INSTRUKCIÓS MÓDSZEREK (TIM)

A projekt leírása

A speciális ellátásra szoruló gyermekek nevelése/oktatása Törökországban és más fejlődő országokban, valamint a fejlett országokban kiemelten fontos szempontok közé tartozik. Az inkluzív osztálytermek jelentőségének és támogatásának növekedésével megnőtt az igény a természetes oktatási folyamatokra. Olyan hatékony és gyakorlatias stratégiákat tartalmaznak, amelyeket a normál oktatási folyamatban alkalmazhatnak a pedagógusok (óvodapedagógusok, tanítók), különösen az óvoda-iskola közötti átmenet időszakában.

Ahhoz, hogy az inkluzív törekvések sikeresek legyenek, olyan gyakorlatokra van szükség, amelyek elmagyarázzák és megmutatják a befogadó óvodapedagógusoknak a csoportmunka során és a tanítóknak az osztályteremben, hogy milyen módszerekkel, tanítási eszközökkel fogadhatják az óvodába és az iskolába integrált gyermekeket. Írásos, vizuális és Web 2.0 -es fejlesztésekkel, gyakorlatias és valós példákkal szemléltetik a tanítóknak, hogy a speciális szükségletű gyermekek számára az óvodai inkluzív csoportszobákban kitűzött célok hogyan érhetők el természetes úton az osztálytermi gyakorlatban.

A projektnek az a célja, hogy írásos és vizuális anyagokat dolgozzon ki az óvodapedagógusok és a tanítók számára, hogy az óvodába és az iskolába integrációba érkező speciális szükségletű gyermekek a mindennapokat természetesen éljék meg, egyéni szükségleteiket ki tudják elégíteni. A segédanyagok hasznosságáról és hatékonyságáról a pedagógusokat is kérdezzük.

A projekt végén várhatóan három fő termék születik:

  1. Olyan nevelési és oktatási stratégiák, instrukciós útmutatók kidolgozása, amely színes rajzokkal (rajzfilmes esettanulmányokkal) segíti az óvoda-iskola átmenet időszakában a pedagógusok mindennapi tevékenységét, ezáltal támogatva az integrációs folyamatokat.
  2. Videók narratálása, amelyek bemutatják a stratégiák/módszerek hatékony használatát és azok alkalmazását az óvodai integrációban.
  3. Web 2.0. praktikus és interaktív weboldal készül, ahol a nevelés/oktatás természetes folyamatát ismertetik, stratégiákat és mintavideókat olvashatnak/nézhetnek az érdeklődők.

A projekt elsősorban társadalmi, majd későbbiekben gazdasági hasznosulást eredményező kezdeményezés, ami a speciális szükségletű kisgyermekekre és a hozzájuk tartozó pedagógusokra, valamint közvetve a szülőkre összpontosít. Abban nyújt segítséget, hogy a pedagógusok minél hatékonyabban tudjanak szerepet vállalni a fogyatékos gyermekek jövőre való felkészítésében, gyermekek és családjaik életminőségének javításában, gyakorlati megoldások kidolgozásában. A cél az, hogy ezáltal minőségibb nevelési - oktatási folyamatot valósítsanak meg a pedagógusok.

A projekt résztvevői között számos kutató és gyakorlati szakember képviseli és támogatja az integrációs törekvések hatékonyabbá tételét.

A projekt egyéb adatai:

Project kód: 2021-1-TR01-KA220-VET-000034720

Project cím: Project Naturalistic Instruction: Exploding and Transferring Evidence-Based Strategies for Early Childhood Inclusion Professionals

Project ELTE affiliáció: Természetes Instrukciós Módszerek (TIM)

Project gazdálkodási keretösszeg: 139 735,00 Euro

Project időtartam: 28/02/2022-27/02/2024

Project weboldal: www.projectnatins.com (it will be available soon)

                              https://www.naturalisticteaching.com/

A projektoktatás tudásellenőrző kérdőíve

Project partnerek:

  1. ANADOLU UNIVERSITY; ESKISEHIR, TURKEY, (APPLICANT ORGANIZATION)
  2. Zdruzhenie za unapreduvanje na obrazovanieto, kulturata i sportot OBRAZOVANIE ZA SITE Skopje, The Republic of North Macedonia (PARTNER ORGANIZATION)
  3. Tohum Autism Foundation, ISTANBUL, TURKEY (PARTNER ORGANIZATION)
  4. MSH Medical School of Hamburg, Germany, (PARTNER ORGANIZATION)
  5. EOTVOS LORAND UNIVERSITY, Budapest, Hungary, (PARTNER ORGANIZATION)
  6. S.I.N.N. Dr. Pretis, Graz, Austria, (PARTNER ORGANIZATION)
     
Projekt dokumentumok
Eötvös Loránd Tudományegyetem - Erasmus+
Multiplier Events
Transnational Project Meetings-Details
Evaluation Questionnaire HUN
WP Dissemination
Module 1.
Module 2.
Module 3.
Module 4.
Module 5.
Project Education
Registered participants
Night of researchers
Knowledge checklist for project education
Newsletter 1. HU
Newsletter 2. HU
Newsletter 3. HU
SWOT
Dissemination Table

 

Fotók

Fotók

0

/

0

0

/

0